‪Google+‬‏

טיפים לארגון וסדר במשרד

מחיצות מתקפלות הן אחד האמצעים הפופולריים לארגון המשרד וליצירת חלל עבודה שנעים לעבוד בו. איך אפשר להשתמש בהם כדי לשמור על סדר במשרד ובאילו עוד דרכים אפשר לשמור על משרד מסודר ונעים?

את סביבת העבודה המשרדית קל מאוד לבלגן ולהעמיס אותו בניירת, ציוד משרדי ואלקטרוני, ולהגיע עד מהרה לתחושה של חוסר שליטה בארגון החלל המשרדי.

משרד מאורגן ומסודר ישפר את היעילות ואת רווחת העובדים במהלך יום העבודה, ובשל כך גם יגדיל את הרווחיות של העסק. אז איך מתחילים להשליט סדר במשרד? כמה טיפים.

ארגון שולחן העבודה

סדר וארגון חשובים מאוד, הם לא רק קשורים להתנהלות נכונה אלא גם משפרים את איכות חיינו ומייעלים את העבודה. סידורו של שולחן העבודה חשוב לשם עמידה בלוח זמנים ותיעדוף מטלות. ניתן להעמיד על השולחן כוס או מעמד לעטים ולהגדיר מקום ייעודי למחברת או פתקיות.

סדר במטבח

סידורו של חלל העבודה, העסק או המטבח של המשרד, ארגון וניהול נכון של מלאי הקפה או התה או האוכל היבש בצורה הנכונה יוביל לחיסכון משמעותי בהוצאות.

ארגון המגירות

סדר וארגון במשרד הינו אחד הדברים החשובים כיוון וכשהאווירה רגועה בחלל בו אנו נמצאים והוא מסודר יותר, קל לנו יותר להפרות את המחשבה שלנו ולעבוד בצורה יעילה יותר. חשוב לדאוג לתיוק הניירת במקומות המתאימים, שמירה על התוכן המודפס באמצעות קלסרים ייעודיים לכך וכמובן על הציוד האישי במגירה נפרדת.

סדר בנישת ציוד

במידה ויש בחלל המשרד או העסק נישה מתאימה לכך, ניתן להקצותה להיות הפתרון לסיום הבלגן. ניתן לתלות מדפים או לבנות ארונית וליצור חלל מאורגן ייעודי לציוד משרדי, ציוד אלקטרוני או ציוד לרווחתו של העובד (כמו גם ציוד המיועד למטבח) ולתחום אותו בעזרת של מחיצות מתקפלות. מחיצות אלו עשויות מעץ או אלומיניום, ובאמצעותן ניתן ליצור אווירה נעימה ומסודרת.

ניהול זמן

כדי לעבוד בצורה פרודוקטיבית חשוב לארגן את הזמן ולנהלו בצורה אפקטיבית. ניתן לערוך רשימת מטלות במחשב, בטלפון או על פתק של כל הדברים שעלי לעשות עד שעה מסוימת ולסמן בכל פעם שמסתיימת מטלה. ניתן לעבוד על דו"ח משימות יומי כדי לדעת מה הספקתי היום או דו"ח שבועי כדי לדעת את ההספק ולהעריך כמה אספיק לעשות קדימה.

ארגון דיגיטלי

להיות מאורגן דיגיטלית חשוב באותה המידה כמו להיות מאורגן פיזית. ניתן לארגון את שולחן העבודה במחשב, חשבון המייל ולסדר הקבצים בתיקיות. חשוב לסדר את התיקיות באופן בו תוכל לדעת בכל עת באיזה תיקייה נמצא כל קובץ. ניתן לסדר את התיקיות לפי לקוחות או לפי חודשים.

טיפ אחרון!

השתדלו לא לדחות או לעכב את סידור המשרד עד לרגע בו צריך לפנות יום עבודה שלם כדי לארגן ולסדר אותו, השתדלו לשמור על סביבת עבודה נאותה.

    מבקש/ת מידע נוסף
    © כל הזכויות שמורות לפולדור® נבנה ע"י galea